Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens: Vectrony PKP Cargo przystosowane do obsługi Trójmorza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

– Lokomotywa wielosystemowa pozwala przekraczać granicę bez zatrzymania – mówi prezes zarządu Siemens Mobility, Krzysztof Celiński. Siemens zapewnia serwis w bardzo krótkim czasie, w dowolnym z 18 krajów, na terenie których Vectron ma dopuszczenie do ruchu. Siemens wyprodukował już kilkaset takich lokomotyw, a zamówiono ich do tej pory ponad 800.

Prezes Celiński podkreśla, że Vectron staje się “typową” lokomotywą, znaną wszędzie w Europie. Jak mówi, to pojazd nie sprawiający kłopotów, posiada dużą moc 6,4 MW i prędkość 160 km/h, jest więc idealnym pojazdem do prowadzenia pociągów kontenerowych.

Siemens Mobility podpisał umowę z PKP Cargo na dostawę kolejnych pięciu lokomotyw wielosystemowych Vectron. Najprawdopodobniej będą one wykorzystywane na tzw. Korytarzu Północ–Południe. Prezes zarządu Siemens Mobility, Krzysztof Celiński jest przekonany o potencjale rozwojowym przewozów kombinowanych w tym korytarzu m.in. dzięki inicjatywie Trójmorza.
 
– Port Deepwater Container Terminal w Gdańsku już w tej chwili ma przeładunki rzędu 2 milionów TEU – przypomina. Kontenery przeładowywane w porcie mogą być przewożone Korytarzem Północ–Południe nie tylko do terminali na terenie Polski, ale też i do krajów w środkowej i południowej Europie – właśnie dzięki lokomotywom wielosystemowym.

Lokomotywy Vectron mogą też obsługiwać tzw. Jedwabny Szlak, ponieważ są przygotowane do wjazdu na teren Niemiec czy Austrii. Możliwy jest także wjazd do Holandii – jeżeli PKP Cargo sobie tego zażyczy, producent jest w stanie przygotować odpowiednie oprogramowanie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5